zondag 2 november 2014

HAPPY NEW YEAR!!

Mémé Vé is meter van mijn kleine Niene en tevens ook mijn schoonzus, dus wilde ik voor haar Nieuwjaar (jaja, het jaar dat bijna voorbij is...) een tas naaien uit 'mijn tas'. Aangezien het boek pas in mei uitkwam en ik eerst nog eens een exemplaar wilde testen, bleef het maar duren en duren...
Tot ik bij fino in fondo een mooi kokka-stofje vond en het bestelde met haar tas in mijn achterhoofd. En toen lag het daar, te wachten...
Vrijdagavond 31 oktober begon ik dan eindelijk vlijtig te knippen en te strijken, en zaterdag startte ik mijn naaimotor, want zondag zaten we samen met de familie en dan wilde ik het kunnen geven! Helaas had ik geen lange rits in het juiste kleur en geen tassenband EN de winkels waren gesloten, (aja, 1 november, grrrr) dus daar ging mijn strak plan...
Dan maar zondagmorgen met de nieuwe ingeving begonnen, een toilettasje voor erbij kon ik wel nog maken met een restje stof en zo naaide ik de juliette (ook uit mijn tas). Mémé Vé kon dan toch al even genieten van het voorproefje op haar tas!
Wordt vervolgd...





Buitenstof: kokka-echino (birds) van fino in fondo
Binnenstof: oranje linnen (in den beer, Harelbeke)
Patroon: juliette (uit 'mijn tas')

Geen opmerkingen:

Een reactie posten